Prelegenci

dr Marek Benio

Prawnik, ekonomista. Propagator wiedzy i badacz prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Ekspert w dziedzinie mobilności pracy i swobody świadczenia usług. Nauczyciel akademicki, tutor, lobbysta. Współtwórca i wiceprezes Europejskiego Instytutu Mobilności Pracy.

prof. UEK dr hab. Piotr Buła

CUE Vice-Rector for Projects and Cooperation

Prof. UEK dr hab. Piotr Buła – Prorektor ds. Projektów i Współpracy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Profesor w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, były Dyrektor Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie – studia podyplomowe oraz MBA, Senior Research Professor in Department of Business Management, College of Business and Economics, University of Johannesburg (RPA). Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Stypendysta Grand Valley University (USA).

Posiada doświadczenie związane z udziałem w organach nadzorczych spółek handlowych i administracyjnych. Ostatnio m.in. Członek Kapituły Polskiej Wystawy Gospodarczej 2019–2020 przy Kancelarii Prezydenta RP, Wice przewodniczący Rady Nadzorczej Portu Lotniczego Kraków Balice. Członek projektów wdrożeniowych dla biznesu oraz zespołów eksperckich z zakresu doradztwa gospodarczego dla przedsiębiorstw. Posiada kilkuletnie doświadczenie związane z udziałem w organach nadzorczych spółek handlowych, m.in. w: Radzie do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych – Przedstawiciel Prezesa Rady Ministrów, Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., Powiatowego Parku Rozwoju Sp. z o.o., Solne Miasto Sp. z o.o., Samodzielnego Publicznego Zespołu Lecznictwa Otwartego – Przedstawiciel Wojewody Małopolskiego, Fundacji Instytutu Studiów Strategicznych – Przedstawiciel Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Fundacji Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK, Małopolskiej Rady Gospodarczej.

Posiada wieloletnie doświadczenie biznesowe w działalności konsultingowej w zakresie strategii, systemów wynagradzania, audytu wewnętrznego, logistyki oraz nadzoru korporacyjnego. Posiada certyfikat z zakresu zarządzania projektami PRINCE 2.
Współpracuje z wieloma instytucjami naukowymi m.in. w: USA, RPA, Szwecja, Niemcy, Francja, Portugalia, Mołdawia, Ukraina, Kazachstan oraz Azja.

Za zasługi na rzecz rozwoju współpracy międzynarodowej otrzymał tytuł Honorowego Ambasadora Akademii Ekonomicznej w Kiszyniowie oraz został uhonorowany medalem Mołdawskiej Akademii Nauk. Odznaczony medalami Lwowskiego Instytutu Bankowości Uniwersytetu Bankowości za wieloletnią współpracę naukową i dydaktyczną. Uhonorowany wyróżnieniem St. Gallen Business School ze Szwajcarii za wieloletnią współpracę dydaktyczno-naukową w zakresie programów MBA.

Autor lub współautor ponad 170 publikacji naukowych, badań naukowych i projektów wdrożeniowych oraz 50 publikacji prasowych i wypowiedzi eksperckich. Autor wielu analiz i publikacji z zakresu doradztwa gospodarczego realizowanych na rzecz przedsiębiorstw oraz sektora publicznego.

Ilona Byra

Prezes Zarządu, Instytut Heweliusza

Anna Curyło

HR Director/State Street/ Poland

    anna.curylo.azm@gmail.com

    1. PROFESSIONAL EXPERIENCE

    HR Operations & Payroll  Director, State Street Bank International Gmbh, Poland (recently)

    HR Manager – UBS Bussines Solution Center, Poland (7 years)

    HR Director – Fantasy Park, Plaza Centers Europe, Poland, Czech Rep, Latvia (9 years)

    HR Specialist – National Health Fund Malopolska, Poland (6 years)

    HR Manager with 15 years of managerial experiences in international companies and over 20 years in HR   Teams. Participated in various HR projects in fast growing organizations.

    Gained pratical experiences in operational HR processes from recruitment, through employee life cycle, payroll,   talent mgmt and employee exit. Possess very good knowledge of  labour law, tax and social security regulations.

    III. EDUCATION

    MSc finance & banking Cracow University of Economics

    Labour Law at Jagiellonian University

    Executive MBA at Cracow School of Bussines

    1. RESEARCH AND TEACHING

    Internal trainer : Labour Law academy, employee time & attendance, working time rules, abseentism, HR Transformation   global projects

    Max Dudhia

    Prezes Maylane Polska Entertainment Sp. z o.o.

    Aleksandra Dulkiewicz

    Polska samorządowiec i prawniczka, Prezydent Gdańska

    Aleksandra Maria Dulkiewicz (ur. 10 lipca 1979 r. w Gdańsku) – polska samorządowiec i prawniczka, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej (2017–2019), pełniąca funkcję prezydenta Miasta Gdańska od 16 stycznia 2019 r. 3 marca 2019 r. z wynikiem 82,22% wygrała wybory uzupełniające na prezydenta miasta Gdańska.

    Ukończyła III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku (1998). Studiowała prawo na Uniwersytecie Gdańskim (2006) i Paris Lodron University w Salzburgu (2004–2005).

    Już w podstawówce działała w samorządzie uczniowskim. Pierwszy raz zaangażowała się politycznie, gdy sama nie miała jeszcze prawa głosu, wspierając kampanię wyborczą Hanny Gronkiewicz-Waltz na

    prezydenta RP (1995). Wtedy zetknęła się z Młodymi Konserwatystami, gdzie później pełniła m.in. stanowisko sekretarza ds. zagranicznych. Była wolontariuszką Gdańskiego Areopagu, forum wymiany myśli, które na kilkanaście lat silnie wpisało się w krajobraz intelektualny Gdańska (2000-2012).

    Zaczęła od zdobywania szlifów u boku prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza jako jego asystentka (2006). Uczestniczyła w przygotowaniach Gdańska do UEFA EURO 2012™ (2008–2009). Brała udział w powstaniu Europejskiego Centrum Solidarności (2009–2014). Przygotowywała projekty doradcze i inwestycyjne oraz pracowała nad pozyskaniem inwestorów w Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego InvestGDA (2009–2014). Dwukrotnie została wybrana do Rady Miasta Gdańska z list Platformy Obywatelskiej, pełniła funkcje wiceprzewodniczącej Komisji Samorządu i Ładu Publicznego, działała w Komisji Rewitalizacji i Komisji ds. Jarmarku (2010, 2014). Była szefową klubu radnych PO (2014).

    W marcu 2017 r. prezydent Gdańska Paweł Adamowicz powierzył jej stanowisko swojego zastępcy ds. polityki gospodarczej. Podczas wyborów samorządowych w 2018 r. była szefową sztabu wyborczego Pawła Adamowicza, startującego z poparcia powołanego przez siebie stowarzyszenia „Wszystko dla Gdańska”. Uzyskała reelekcję do Rady Miasta Gdańska. Ponownie objęła stanowisko zastępcy prezydenta.

    Po tym, jak nożownik 13 stycznia 2019 r. podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odebrał życie prezydentowi Pawłowi Adamowiczowi, przyjęła obowiązki pełniącej funkcję prezydenta Miasta Gdańska. W przedterminowych wyborach została wybrana Prezydentem Miasta Gdańska. Pełni funkcję Prezesa Zarządu Obszaru Metropolitarnego Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz jest członkiem Zarządu Fundacji Unii Metropolii Polskich.

    11 marca 2019 r., Aleksandra Dulkiewicz została zaprzysiężona na prezydenta Miasta Gdańska. Uroczystość odbyła się w Ratuszu Głównego Miasta w Wielkiej Sali Wety, podczas VII sesji Rady Miasta.

    Anna Grabowska

    Wiceprezes Zarządu Żabka Polska

    Od stycznia 2021 roku pełni funkcję Wiceprezeski Zarządu ds. Strategii Konsumenckich (EVP, Chief Commercial Officer) i zarządza zespołem, którego zadaniem jest wyznaczanie kierunków rozwoju firmy poprzez budowanie strategii konsumenckich i komercyjnych oraz wspierających, jak strategia marki i marek własnych oraz strategia odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju ESG. Od kwietnia 2016 pełniła funkcję Wiceprezeski Zarządu ds. Komercyjnych w firmie Żabka Polska i kierowała departamentami: handlowym i marketingu. Odpowiadała za strategię asortymentową, promocyjną i cenową sieci Żabka, a także rozwój sklepów w nowym formacie, strategię marketingową oraz komunikację z klientami. W ostatnich trzech latach przeprowadziła transformację oferty sieci, rozwijając produkty i usługi modern convenience spełniające potrzeby współczesnego konsumenta.

    Wcześniej przez blisko 19 lat związana była z siecią Tesco, m.in. jako wieloletni Dyrektor Działu Zakupów. Przez cztery lata zasiadała w Zarządzie Spółki, pełniąc funkcję wiceprezeski. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała również w Tesco w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a także odpowiadała za zespół Zakupów Artykułów Spożywczych w Europie Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry).

    Absolwentka Handlu Zagranicznego na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ukończyła również wiele programów z zakresu zarządzania, strategii biznesowych i kierowania zespołem na polskich i zagranicznych uczelniach, m.in. w: London Business School, INSEAD France, Wharton University of Pennsylvania. Posiada dyplom MBA z Ecole de Management de Normandie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest mamą dwóch nastoletnich córek. 

    Jacek Jaśkowiak

    Prezydent Miasta Poznania

    Społecznik, działacz sportowy, były przedsiębiorca. Od kilku lat członek Platformy Obywatelskiej a od 2014 roku – prezydent Miasta Poznania. W roku 2018 został wybrany na drugą kadencję, uzyskując w wyborach blisko 56% głosów. Jako prezydent Poznania stara się zmieniać miasto w taki sposób, by było dla mieszkańców jak najlepszym miejscem do życia. Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i finansów oraz podatków. Był stypendystą GFPS na Uniwersytecie w Bielefeld w Niemczech. Doświadczenie zawodowe zdobywał w latach 90. w firmach handlowych. Pracował m.in. dla dra Jana Kulczyka w Kulczyk Tradex. Wraz z inwestorami biznesowymi uczestniczył w tworzeniu tysięcy miejsc pracy w Polsce. Odkąd został prezydentem, w Poznaniu zachodzą znaczące zmiany. Miasto dynamicznie się rozwija, co doceniają zarówno mieszkańcy, jak i eksperci. Kierunek działań został jasno określony, a ich celem jest to, by Poznań stał się miastem przyjaznym do życia dla każdego, tolerancyjnym i otwartym na różnorodność.

    Michał Jaworski

    Welcome Airport Services

    Radca Prawny, Partner Zarządzający w kancelarii Jaworski i Partnerzy w Krakowie, ukończył studia doktoranckie UJ, obecnie w trakcie Executive MBA na KSB UEK, edycja 25; laureat konkursu Profesjonalista Forbes’a 2013, doświadczenie w branże lotniczej zdobywał jako Członek Zarządu Kraków Airport oraz wieloletni radca prawny Welcome Airport Services – agenta handlingowego; wcześniej pełnił rolę Country Property Managera (PL) w Ahold Central Europe. Prowadzi reprezentację kilkunastu europejskich linii lotniczych z branży general aviation w Polsce. Członek stowarzyszenia Worldwide Airports Lawyers Association.

    Katarzyna Kern

    Kasia Kern jest pierwszym polskim, certyfikowanym Chief Happiness Officerem, partnerem międzynarodowej firmy Woohoo Inc, która od 15 lat zajmuje się tematem Happiness at Work, doradzając m. in. firmom Lego, IKEA, IBM, BP, GSK i wielu innym. Kasia jest Konsultantem HR i Happiness at Work, Executive Coachem, Facylitatorem i Trenerem Businessu. Jest również inicjatorem i organizatorem pierwszej w Polsce konferencji na temat Happiness at Work, która z wielkim sukcesem odbyła się we wrześniu 2019 w Krakowie.Kasia posiada certyfikat Berkeley University w zakresie Happiness at Work i jest jedyną osobą w Polsce w trakcie certyfikacji na pierwszych na świecie Happiness Study prowadzonych przez eksperta w dziedzinie Happiness profesora Tal Ben-Sharara. Kasia jest absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Jest certyfikowanym facylitatorem oraz absolwentem kanadyjskiej Szkoły “The Art & Science of Coaching” prowadzonej przez Erickson Coaching International (z akredytacją ICF). Posiad 17 letnie doświadczenie w biznesie, pracując w rolach Dyrektora HR w międzynarodowych i polskich organizacjach.

    Anna Kornecka

    Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii

    W ostatnim czasie pełniła funkcję Wiceprezesa Zarządu Krakowskiego Parku Technologicznego sp. z o.o. w Krakowie. Wcześniej była Prezesem spółki Nowe Centrum Administracyjne sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Zasiadała w radach nadzorczych spółek: Nowe Centrum Administracyjne sp. z o.o. oraz Opakomet S.A. Przez wiele lat prowadziła kancelarię radcy prawnego zajmującą się prawną obsługą przedsiębiorstw. Pracowała w zespole doradzającym przy budowie największych infrastrukturalnych inwestycji w kraju związanych z organizacją Euro2012. W latach 2012-2013 wykładowca w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. W latach 2011-2019 sprawowała funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie.

    Ukończyła prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim i aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie. Ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowe Studium Prawa Autorskiego, Prasowego i Wydawniczego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Jest absolwentką Europejskiej Akademii Dyplomacji w Warszawie. Aktualnie jest słuchaczem studiów Executive MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, ÉM Normandie Business School we Francji oraz AESE Business School w Portugalii.

    26 października 2020 została powołana na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, odpowiada za budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo

    Piotr Koszek

    Associate Director in Accenture Poland

    Piotr Koszek is an Associate Director in Accenture Poland, responsible for the Katowice office of the Advanced Technology Center (ATC) Poland delivering IT solutions to clients globally. Playing also a role of Innovation lead of ATC Poland, he is active in business development and sales support. During his current and previous work experiences, Piotr has supported sales and marketing, R&D and product development understanding the competitive edge the creativity and innovation bring to the business. His international assignments have taught him to stay open for continuous learning, diverse perspectives or points of view and to include them as enrichment to a daily work.

    Dr Jakub Kwaśny

    Dyrektor ds. rozwoju studiów podyplomowych Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK

    Doktor nauk ekonomicznych, dyrektor ds. rozwoju studiów podyplomowych Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od 2009 r. pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Dyrektor programu MBA in General Management – Krakowskiej Szkoły Biznesu. Członek Zarządu Oddziału Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Aktywny samorządowiec, od 2006 r. radny Rady Miejskiej w Tarnowie, a od 2018 r. jej przewodniczący. Członek polskiej delegacji do Komitetu Regionów Unii Europejskiej.
    Autor lub współautor wielu publikacji naukowych z zakresu samorządu terytorialnego, rozwoju regionalnego i polityki spójności Unii Europejskiej. W 2019 r. wydał monografię pt. Trzydzieści lat samorządności terytorialnej w Polsce: gospodarka rozwój reformy.

    prof. dr hab. Jacek Majchrowski

    Prezydent Krakowa

    Prezydent Krakowa od 2002 roku, 4 listopada 2018 roku wybrany na piątą kadencję. Prawnik, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, profesor zwyczajny nauk prawnych, historyk doktryn politycznych i prawnych. Znawca II Rzeczypospolitej, dokumentujący jej historię, a szczególnie działalność ugrupowań prawicowych. Był zastępcą przewodniczącego Trybunału Stanu (w latach 2001-2005), do listopada 2011 roku – sędzia Trybunału Stanu.

    prof. UEK dr hab. Stanisław Mazur

    Rector of the Cracow University of Economics

    Stanisław Mazur – prof. UEK dr hab. Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kierownik Katedry Polityk Publicznych, były Dziekan Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej. Redaktor naczelny kwartalnika „Zarządzanie Publiczne”. Specjalizacja akademicka: analiza polityk publicznych, zarządzanie publiczne, organizacyjne i systemowe uczenie się. Brał udział jako ekspert i koordynator w kilkudziesięciu projektach krajowych i międzynarodowych z zakresu analizy polityk publicznych; jakości rządzenia; zarządzania strategicznego; organizacyjnego uczenia się. Autor ponad 260 publikacji naukowych publikowanych w renomowanych krajowych (PWN, Scholar) oraz zagranicznych wydawnictwach (Routledge, Peter Lang Publishing).

    Magdalena Roehlich

    Welcome Airport Services, Kraków Quality Safety & Security Manager

    Ma 20 letnie doświadczenie w branży lotniczej. Bezpieczeństwo w lotnictwie traktuje bezkompromisowo, a zapewnienie jakości w obsłudze jako największe zobowiązanie wobec klientów. Od 12 lat współpracuje z największymi europejskimi liniami lotniczymi w obszarze „Crisis management” and „Business continuity”. Jest trenerem z zakresu „Postępowania w sytuacjach kryzysowych” i autorką szkoleń dla pracowników lotnisk z zakresu wsparcia dla osób dotkniętych kryzysem. Choć lotnisko nie ma dla niej tajemnic, każdego dnia odkrywa i uczy się czegoś nowego. Wierzy, że tylko wcześniejsze przygotowanie, umiejętność dostosowania się do zmieniających warunków i systematyczne działania pozwalają człowiekowi i organizacji przetrwać każdy kryzys.

    Dr Monika Sady

    Kierownik Zespołu ds. Rozwoju Społecznego i Ekologicznego

    dr Monika Sady jest Adiunktem w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Pracuje także jako kierownik Zespołu ds. Rozwoju Społecznego i Ekologicznego Uczelni – otrzymała liczne nagrody za swoje zaangażowanie w pracę charytatywną, zwłaszcza w projekt jej autorstwa „SOS – Społeczna Odpowiedzialność Studentów”, który prowadzi od 2007 r. Jest także kierowniczką projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju „UEK dostępny dla wszystkich”.

    Uczestnik wielu międzynarodowych projektów naukowych i edukacyjnych Unii Europejskiej z zakresu przedsiębiorczości społecznej, kursów MOOC oraz współpracy startupów i korporacji. Posiada certyfikat Europejskiego Konsultanta ds. Ekonomii Społecznej.

    Była wykładowcą gościnnym w takich uczelniach jak: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Grand Valley State University (USA), Universitat Politecnica de Valencia (Hiszpania), International Black Sea University (Gruzja), Montpellier Business School (Francja).

    Zainteresowania naukowe obejmują tematykę zarządzania, społecznej odpowiedzialności, przedsiębiorczości społecznej, startupów, lobbingu, relacji z interesariuszami. To także zakres tematyczny prowadzonych zajęć oraz consulting. Jest recenzentem w kilku krajowych i międzynarodowych czasopismach oraz organizuje konferencje międzynarodowe.

    Dr Piotr Sedlak

    Dyrektor Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK

    Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie zarządzanie. Absolwent studiów podyplomowych: Zarządzanie Projektem Badawczym (UEK), Badania Społeczne i Marketingowe (WSE Kraków) oraz Praktyczna Psychologia Społeczna (SWPS Warszawa). 14 lat zajmował się doradztwem biznesowym w ramach firmy Sedlak & Sedlak (www.sedlak.pl), gdzie pełni rolę partnera zarządzającego. Równocześnie od 2008 roku pracownik naukowy Katedry Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, a od 2019 roku dyrektor KSB UEK. Autor wielu publikacji naukowych. Certyfikowany Project Manager (IPMA, IPMA R&D, PRINCE2, Agile PM). Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz World at Work.

    Maciej Socha

    Założyciel i Prezes Manifold Sp. z o.o.

    Maciej Socha – założyciel i prezes zarządu spółki MANIFOLD, absolwent Akademii Morskiej w Szczecinie, w latach 2000/2001 studiował zarządzanie finansami na Uniwersytecie w Hull. Jest członkiem i współzałożycielem Polskiej Rady Turystyki, założycielem i prezesem Stowarzyszenia Stektra oraz członkiem rady przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.

    Jacek Sutryk

    Prezydent Wrocławia

    Absolwent socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, doktorant Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Był wykładowcą w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie.

    Z zamiłowania społecznik i samorządowiec. W latach 2010–2017 przez dwie kadencje był członkiem Rady Pomocy Społecznej przy ministrze pracy i polityki społecznej a od od 2014r. był jej przewodniczącym. Był również dyrektorem Wspólnoty Roboczej Związków Organizacji Socjalnych w Warszawie – NGO zrzeszająca ponad 800 organizacji socjalnych z całej Polski, współprzewodniczył Ogólnopolskiemu Stowarzyszeniu Dyrektorów Samorządowych Ośrodków Pomocy Społecznej, działał w Zarządzie Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych, współorganizator krajowych i międzynarodowych konferencji z zakresu polityki społecznej.

    Od 2007r. był dyrektorem Miejskiego Ośrodka Opieki Społecznej we Wrocławiu. W listopadzie 2011 objął stanowisko dyrektora Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia, zajmując je przez siedem lat. Nadzorował  wrocławskie instytucje kultury, jednostki sportu i rekreacji, zdrowia i pomocy społecznej.

    W wyborach samorządowych w 2018r.  kandydował z powodzeniem na stanowisko prezydenta Wrocławia pokonując innych kandydatów już w I turze. Został zaprzysiężony 19 listopada 2018r.

    Joanna Wieczorek

    Head of Aviation Desk, Dentons

    Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Universite d’Orleans (LLM). Uzyskała dyplom szkoły prawa amerykańskiego (The Catholic University of America, Columbus School of Law) i francuskiego (Universite d’Orleans) doktorantka Katedry Prawa Konstytucyjnego UJ i Universite de Nantes. Dotychczas pełniła funkcję Head of Aviation Department w kancelarii Dentons, wcześniej pracowała dla PLL LOT S.A. Jest strategicznym doradcą Drone Alliance Europe. Jej doświadczenia zawodowe obejmują sektor prawa lotniczego, prawo antymonomolowe, prawo własności intelektualnej, prawo ochrony środowiska, prawo nowych technologii i ochrony danych osobowych Jest organizatorem i pomysłodawcą konferencji Aviation Expo i Global Drone Conference, a także organizuje spotkania dotyczące konsultacji prawa dronowego z ramienia Aeroklubu Polskiego.

    Radosław Włoszek

    President of Cracow Airport

    Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych na Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie i Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jest także absolwentem studiów Executive Master of Business Administration w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego. W latach 2006 – 2008 był dyrektorem i Prezesem Zarządu PUHiT „Kraków” Sp. z o. o. W latach 2009 – 2016 kierował Działem Zarządzania Majątkiem i Administracji w Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa SA w Katowicach. Był członkiem rad nadzorczych ŚRH Obroki w Katowicach, CZH SA w Katowicach, Zakładu Wodociągów i Kanalizacji „Wod-Kan” Sp. z o.o. w Bełchatowie oraz Enea SA w Poznaniu. Od 2016 roku Prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków–Balice sp. z o.o.

    prof. dr hab. Andrzej Wojtyna

    Professor, Cracow University of Economics

    Pracownik, a w latach 1992-2016 kierownik Katedry Makroekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W latach 1992-2003 pracownik INE PAN. Członek Rady Polityki Pieniężnej (w latach 2004-2010), Członek Rady Strategii Społeczno-Gospodarczej przy Radzie Ministrów (1994-2003). Członek Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN (od 1994 r.), członek Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów (od 2003 r.).

    W latach 2011-2014 członek rady nadzorczej BNP Paribas Polska. Jest autorem licznych publikacji w polskich i zagranicznych wydawnictwach ekonomicznych, m.in. „Nowoczesne państwo kapitalistyczne a gospodarka. Teoria i praktyka” (PWN, 1990), „Szkice o niezależności banku centralnego” (PWN, 1998), „Ewolucja keynesizmu a główny nurt ekonomii” (PWN, 2000), „Szkice o polityce pieniężnej” (PWN, 2004). Współautor i redaktor naukowy dziewięciu monografii poświęconych problemom gospodarczym krajów na średnim poziomie rozwoju wydanych przez PWE i PWN w latach 2008-2018. Przebywał na dłuższych stypendiach zagranicznych m.in. w Cambridge University oraz Stanford University.

    Zbigniew Woźnowski

    Prezes i współzałożyciel Reality Games

    Prezes i współzałożyciel Reality Games – firmy, która tworzy gry oparte na Big Data. Ich tytuły mają ponad 10 milionów graczy na całym świecie. Jest założycielem i dyrektorem generalnym syndykatu marketingowego Supremum 360 (składającym się z 3 firm, które zatrudniały 60 osób), które uruchomił i prowadził przez 12 lat i z powodzeniem sprzedał. Supremum 360 była wymieniana jako jedna z 20 największych agencji marketingowych w Polsce. Zbigniew studiował prawo, administrację rządową i kierownictwo na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

    Dorota Wydymus

    Pełnomocnik Zarządu ds. Inwestycji i Rozwoju w Hilton Garden Inn Krakow Airport.
    Kraków Airport Hotel Sp. z o.o.

    Dorota Wydymus jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, kierunek: Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze. W ramach programu Socrates/Erasmus studiowała dwa semestry w Wirschaftsuniversitaet Wien w Wiedniu. W roku 2018 ukończyła dwuletnie studia Executive MBA w języku polskim i angielskim w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie we współpracy z École de Management de Normandie z Francji oraz AESE Business School z Portugalii. Ponadto ukończyła szereg szkoleń, w tym z zakresu zarządzania projektami (PRINCE2®Practitioner). Doświadczenie zawodowe zdobywała w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera, budując anglojęzyczny program studiów z zakresu zarządzania dla studentów międzynarodowych, w firmie VMP, rozwijając e-commerce na poziomie B2B, a także jako właściciel restauracji, kompleksowo organizując i prowadząc działalność biznesową. Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Zarządu ds. Inwestycji i Rozwoju w należącej do Grupy Kapitałowej Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o. spółce Kraków Airport Hotel Sp. z o.o., z którą związana jest od roku 2012. Z sukcesem zrealizowała m.in. projekt gruntownej przebudowy Restauracji L’Atmosphere w należącym do Spółki hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport oraz inwestycję polegającą na budowie nowych pokoi hotelowych w standardzie 4-gwiazdkowym. Opracowała studium wykonalności i kompleksowy plan budowy nowego hotelu na terenie krakowskiego lotniska we współpracy z siecią Marriott International, zawieszony czasowo w związku z wybuchem pandemii koronawirusa.

    Agata Zaworska

    General Counsel in Enter Air

    Adwokat, General Counsel w Enter Air. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Wydziału Filologicznego. Jej doświadczenia zawodowe obejmują sektor prawa gospodarczego, korporacyjnego oraz prawa lotniczego. Od początku kariery zajmowała się kompleksowym doradztwem klientów korporacyjnych z Polski jak i z zagranicy w zakresie prawa gospodarczego i cywilnego. Posługuje się biegle językami angielskim i rosyjskim.

    Hanna Zdanowska

    Prezydent Łodzi

    W 2006 roku Hanna Zdanowska została radną rady miejskiej w Łodzi. Kilka tygodniu później objęła funkcję wiceprezydenta. Podlegały jej edukacja, sport i fundusze unijne.

    Wiceprezydentem była niecałe dziesięć miesięcy. W 2007 została wybrana do Sejmu z listy Platformy Obywatelskiej. Kandydując w okręgu łódzkim, uzyskała 11 506 głosów. Była wiceprzewodniczącą Polsko-Tajwańskiego Zespołu Parlamentarnego i komisji Przyjazne Państwo.

    W grudniu 2010 roku wygrała wybory na prezydenta Łodzi – pokonała w drugiej turze Dariusza Jońskiego z SLD. Zdanowska dostała 60,65 proc. głosów.

    Po czterech latach Zdanowska została prezydentem Łodzi już w pierwszej turze – zdobyła 54,08 proc. W ostatnich wyborach samorządowych w 2018 roku 70,22 proc. łodzian zagłosowało na Hannę Zdanowską. Dostała aż 215,3 tys. ze wszystkich 306,6 tys. oddanych głosów. Żaden z prezydentów Łodzi nie otrzymał jeszcze nigdy tak dużego poparcia mieszkańców.

    Dr Agnieszka Żur

    Dyrektor programu Executive MBA w Krakowskiej Szkole Biznesu

    Doktor Agnieszka Żur jest adiunktem w Katedrze Przedsiębiorczości i Innowacji na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie pełni funkcję dyrektora programu Executive MBA w Krakowskiej Szkole Biznesu. Jest doświadczonym edukatorem na wszystkich trzech stopniach edukacji wyższej. Autorka programów kursów akademickich opartych o odwrócone nauczanie i społeczny konstruktywizm oraz wielu publikacji naukowych z zakresu przedsiębiorczości organizacyjnej, przedsiębiorczości społecznej oraz edukacji na wyższych uczelniach. Członek Redakcji Social Entrepreneurship Review. Certyfikowany trener oraz tutor akademicki, mówca TEDx, twórca kursów MOOC. Współautorka nagrodzonego kursu MOOC poświęconego zagadnieniom przedsiębiorczości i innowacji w dojrzałych firmach. Laureatka Teaching Innovation and Entrepreneurship Excellence International Awards 2018.

    Członek EFMD Academy, European Academy of Management i European Council for Small Business and Entrepreneurship. Research Fellow na Uniwersytecie w Plymouth, Wielka Brytania. Stypendystka Grand Valley State University w USA. Wykłady gościnne m.in. dla: Grand Valley State University (Grand Rapids, USA), Western Michigan University (Kalamazoo, USA), Durham University, Luton University, Plymouth University i University of College London (Wielka Brytania), Sodertorn University (Sztokholm, Szwecja), National Chengchi University (Taiwan).

    Tomasz Żurek

    Zastępca Dyrektora Generalnego UBS Business Solutions Center

    Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w roku 1998 z tytułem magistra finansów przedsiębiorstw.
    W roku 2004 ukończył szkolenie oraz zdał egzamin Krajowej Izby Biegłych Rewidentów I został certyfikowanym biegłym rewidentem

    W roku 1997 rozpoczął karierę zawodową w dziale audytu KPMG a po 6 latach przeniósł się do Radisson SAS Hotel w Krakowie, gdzie zajmował funkcję Dyrektora Finansowego.

    W roku 2008 dołączył do utworzonego UBS Business Solution Center w Krakowie (wtedy UBS PSC) gdzie objął stanowisko Dyrektora Finansowego. Następnie, w roku 2011 został Dyrektorem Operacyjnym, odpowiedzialnym za infrastrukturę, zarządzanie ryzykiem oraz ogólny nadzór nad funkcjami wspierającymi całą jednostkę.

    Obecnie pełni funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego UBS Business Solutions Center w Krakowie a równocześnie dyrektora odpowiedzialnego za jedna z linii projektowych.

    Interesuje się literaturą science-fiction, golfem oraz narciarstwem.

    Dr Wiesław Żyznowski

    Prezes spółki Mercator Medical S.A.

    Wiesław Żyznowski (ur. 1964 r.) – od 2010 r. pełni funkcję prezesa zarządu Mercator Medical S.A. W latach 90. wraz z Piotrem Żyznowskim współtworzył firmy Mercator. W latach 1991–2001 był (z przerwą) wspólnikiem i prezesem zarządu Firmy Handlowej Mercator Żyznowski i Spółka S.J., przekształconej w 1993 r. w Mercator Med S.A., oraz Mercator Poligrafia S.A., a następnie przewodniczącym Rad Nadzorczych firm Mercator Poligrafia S.A. (2001–2007) i Mercator Medical S.A. (1996–2010). Od 2010 r. jest wspólnikiem Anabaza Ltd. z siedzibą w Nikozji będącej akcjonariuszem Mercator Medical S.A. Od 2006 r. jest wspólnikiem Mercator Medical (Thailand) Ltd.

    Wiesław Żyznowski jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie) oraz Wydziału Filozoficznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, gdzie uzyskał stopień doktora filozofii. Specjalizuje się w filozofii przedsiębiorczości. Jest wydawcą i autorem książek o regionie wielickim, menedżerem i przedsiębiorcą, a także właścicielem firmy Baza Wiesław Żyznowski w Sierczy koło Wieliczki, będącej administratorem nieruchomości i miniwydawnictwa Żyznowski (www.zyznowski.pl).

    Organizatorzy

    Patroni

    Sponsorzy