XVII Międzynarodowy Kongres MBA
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami na temat XVII Międzynarodowego Kongresu MBA.

Termin: 14-16 maja 2021 r.

Międzynarodowy Kongres MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK to największa w Polsce inicjatywa integrująca środowisko studentów i absolwentów studiów MBA. Wydarzenie to, w związku z sytuacją epidemiologiczną, będzie miało charakter wirtualny. Kongres ma na celu przede wszystkim budowę aktywnej platformy współpracy, wymiany doświadczeń, poszerzania wiedzy i horyzontów, zarówno dla aktualnych studentów, absolwentów jak i przedstawicieli świata nauki, biznesu i administracji.

O specyfice Kongresu decyduje – oprócz tematu wiodącego – połączenie wystąpień czołowych ekspertów, przedsiębiorców i ekonomistów z wystąpieniami przedstawicieli świata nauki z polskich i zagranicznych uczelni. W Kongresie wezmą udział jak co roku menedżerowie wyższego i średniego szczebla legitymujący się tytułem Master of Business Administration, Dyrektorzy Programów MBA oraz wykładowcy polskich i zagranicznych uczelni. Krakowska Szkoła Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie dąży do tego, aby coroczne spotkania kongresowe na stałe wpisały się w kalendarz każdego menedżera MBA, stąd decyzja o tym, aby wykorzystać nowe okoliczności i narzędzia do zdalnej komunikacji i dać przestrzeń do dyskusji mimo ograniczeń dotyczących zgromadzeń i wydarzeń o charakterze kongresowym.

Myśl przewodnia – Back in the game – from Business Resilience to Growth Acceleration

„Nie poniosłem porażki. Po prostu odkryłem 10 000 błędnych rozwiązań” – Thomas Edison

Zdaniem badaczy zagadnienie business resilience jest szczególnym wyzwaniem współczesnych organizacji gospodarczych – zwłaszcza w czasie kryzysów. Podstawowym zadaniem dla nich jest zapewnienie odporności gospodarczej, rozumianej jako ograniczenie lub wyeliminowanie incydentów zakłócających, oddziałujących negatywnie na osiągane wyniki. Dodatkowo ważnym elementem jest eliminacja lub neutralizacja zdarzeń powodujących znaczącą zmianę oraz umiejętność adaptacji do nowych warunków.

Można zatem wyróżnić szereg wskaźników odporności organizacyjnej, które zostały podzielone na trzy grupy: 1) przywództwo i kultura organizacyjna, 2) sieci – partnerstwa, wykorzystanie wiedzy, współpracy, oraz 3) gotowość na zmiany.

Wydaje się, że rok 2020 w sposób bardzo brutalny uświadomił nam jak bardzo istotna jest umiejętność dostosowania się do szybko zmieniających się warunków, jak bardzo potrzebne są sieci i partnerstwa współpracy oraz wreszcie, że silne i zdecydowane przywództwo potrafi problem przekłuć w szansę i spowodować silny wzrost wartości przedsiębiorstwa.

Zmiany jakie zostały wymuszone przez trwającą wciąż na świecie pandemię Covid-19 na trwale zmienią nie tylko relacje międzyludzkie, ale także pozwoliły zrewidować kompetencje menedżerskie wielu firm. Jak radzą sobie z tymi zmianami przedsiębiorcy, jak reagują ich struktury organizacyjne, czy i w jaki sposób wdrażane zmiany wpłyną na nasze codzienne życie. To tylko niektóre z pytań, z którymi przyjdzie nam zmierzyć się podczas XVII Międzynarodowego Kongresu MBA. Serdecznie zapraszamy!

XVII Międzynarodowy Kongres MBA to:

Panele – Podczas Kongresu odbędą się dwa wykłady inauguracyjne oraz pięć paneli tematycznych w czasie rzeczywistym.

  • Keynote Speaker I (in English): dr Wiesław Żyznowski – President of Mercator Medical S.A.
  • Keynote Speaker II (in English): Zbigniew Woźnowski – President and Co-Founder of Reality Games

PANEL I (in English): Business Resilience

During this Panel, you will learn about the history of companies that were put to the test by the pandemic. You will learn stories about resilience and what can be successful in such unfavorable conditions

  • Max Dudhia – President of Maylane Polska Entertainment Ltd.
  • Anna Kornecka – Undersecretary of State at the Ministry of Development, Labor and Technology
  • Maciej Socha – Founder and President of Manifold Ltd.
  • Dorota Wydymus – Representative of the Board of Investments and Development at Hilton Garden Inn Krakow Airport. Kraków Airport Hotel Ltd.
  • dr Piotr Sedlak – Moderator

PANEL II (in English): Growth acceleration

The past year has exposed companies to unprecedented disruption, shifts and challenges. In this panel we will have an opportunity to discuss the fast-track adaptation strategies and lessons learnt along the way from the perspective of three very different industries. We will also debate if and how the experiences of the past year can contribute to optimistic short-term scenarios and future long-term growth.

  • Anna Grabowska – Vice-President of the Management Board of Żabka Polska
  • Piotr Koszek – Associate Director, Accenture
  • Tomasz Żurek – Member of the Board, Risk Operational Servces and Control Head, UBS
  • dr Agnieszka Żur – Moderator

PANEL III (in English): Labor Market after Covid-19 Crisis

  • Anna Curyło – Payroll & HR Operations Manager, State Street
  • Katarzyna Kern – Global Head of HR, ANSR; First Certified Chief Happiness Officer in Poland
  • dr Marek Benio – Vice President, European Labor Mobility Institute
  • prof. dr hab. Andrzej Wojtyna – Professor, Cracow University of Economics
  • dr Monika Sady – Moderator

Panel IV (in Polish): Business Resilience in Aviation Industry

Jak wygląda rok 2021? Jak radzą sobie z kryzysem organizacje lotnicze? Czy test z business resilience został zdany, a może nadal trwa? Co dalej w obszarze business continuity? Czy latanie jest i będzie nadal bezpieczne? Na te i na inne pytania odpowiedzą nasi eksperci.

  • Magdalena Roehlich – Welcome Airport Services, Kraków Quality Safety & Security Manager
  • Joanna Wieczorek – Head of Aviation Desk, Dentons
  • Radosław Włoszek – President of Cracow Airport
  • Michał Jaworski – Welcome Airport Services – Moderator

Panel V (in Polish): Community Management in turbulent times

W “panelu samorządowym” poruszone zostaną bieżące wyzwania jakie stoją przed włodarzami największych miast w Polsce, a także ich recepty na zarządzanie w czasach kryzysu.

  • Aleksandra Dulkiewicz – President of Gdańsk
  • Jacek Jaśkowiak – President of Poznań
  • prof. dr hab. Jacek Majchrowski – President of Kraków
  • Jacek Sutryk – President of Wrocław
  • Hanna Zdanowska – President of Łódź
  • Ilona Byra – Chairman of the Board, Hevelius Institute – Moderator

Warsztaty Uczestnicy Kongresu mają również okazję do wzięcia udziału w części warsztatowej. Spotkania poprowadzą trenerzy z wysokim poziomem wiedzy merytorycznej oraz bogatym doświadczeniem zawodowym, w tym w zakresie kształcenia w formie zdalnej. Dzięki interdyscyplinarnym grupom oraz szerokiemu przekrojowi branż jakie spotykają się na Kongresie to świetna okazja do treningu własnych umiejętności i zdobycia nowych kompetencji.

  • Business Workshop I (in English): Inprogress – “Developing stakeholder competencies as one of key project success factors”
  • Business Workshop II (in English): Altkom – “Atmosphere in a team – Experience from space in earthly world”
  • Business Workshop III (in Polish): Future Skills Institute & SDA – “Wykorzystanie badań UX do zwiększania wartości biznesowej firmy”
  • Business Workshop IV (in English): Jef Teugels – MRI* or how to predict future business performance.
  • Business Workshop V (in Polish): Unima2000 – Automatyzacja i robotyzacja procesów obsługi klienta. Doświadczenia z wdrożenia UniChatBota w firmie Black Red White S.A.

Company Visits – (Visits & Meetings – industry, science & culture)– tradycją jest, że Kongres MBA rozpoczyna się od Company Visits, czyli odwiedzin (w tym roku wirtualnych) firm zlokalizowanych w okolicach Krakowa. Uczestnicy Kongresu w tym roku będą mieli możliwości posłuchania i zobaczenia jak na co dzień funkcjonują wizytowane przedsiębiorstwa. Wizyty studyjne są idealną okazją do poznania procesów oraz tajników sukcesu dynamicznie rozwijających się firm w regionie.

  • NowyStyl – online visit (in English)
  • Muzeum Narodowe – online visit (in English)
  • Krakowski Park Technologiczny – online visit (in English)
  • ELPLC S.A. – online visit (in Polish)
  • Kuźnia Sułkowice S.A. – online visit (in Polish)

Networking Kongres to przede wszystkim okazja do swobodnych rozmów, nawiązywania kontaktów biznesowych, dyskusji zarówno o świecie współczesnym, jak również planach rozwoju na przyszłość. Wydarzeniem zamykającym pierwszy dzień Kongresu jest KSB Networking Night połączone z aukcją charytatywną. Natomiast zwieńczeniem Kongresu jest organizowany na terenie Royal Kraków Golf & Country Club w Ochmanowie, k/ Krakowa  Turniej KSB UEK Golf Cup połączony z Akademią Golfa dla początkujących oraz piknikiem rodzinnym. Jeżeli sytuacja w kraju nam na to pozwoli to z przyjemnością się z Państwem zobaczymy na żywo.

Serdecznie zapraszam!

dr Piotr Sedlak

Dyrektor Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie